每年在迎接鳳凰城太陽的新賽季時,我總會很無聊的去「自選」幾首自己私撰的「太陽應援曲」,過去曾經提及 Fall Out Boy 的〈Phoenix〉,以及陳綺貞的〈太陽〉一曲,而今天下午,在偶然的情況我發現由「We The Kings」樂團在2013年所發表的歌曲〈Phoenix Hearts〉非常有意思,不管是歌名(一開始我也是因為歌名注意到的)、歌詞或是含意,都非常適當我們。

We are Phoenix.jpg

  於是,我就擅自決定,把本曲當作2015-16賽季的「個人太陽應援指定曲」了,以下跟大家分享一下這首歌與歌詞(可以點開連結搭配服用哦):



"Phoenix Hearts"

Into the night,
進入深夜
We hold our breath
我們保持我們的呼吸
Waiting for the sign
等待信號
So take my hand
所以牽起我的手
And close your eyes
然後閉上你的雙眼
There’s nothing left to hide
沒有什麼事物需要遮掩躲藏的

And oh, our angels soar,
噢,我們的天使正翱翔
Ready for war
準備這場戰爭
My heart is yours
我的心已屬於你
Lead this march for more
帶領我們昂揚進軍
The arrow flies,
箭在弦上蓄勢待發
Our eagle dies
我們的探路鷹已戰死
But our voices rise
但我們的聲音將昂揚

Let’s chase the sun into its grave
讓我們追尋太陽至死方休
Our phoenix hearts are rising in flames
我們宛如鳳凰般的心正如高漲的火燄
Let’s race the stars across the sky
讓我們與天上繁星比肩爭輝
And burn our names into the night
然後在漆黑夜晚盡情燃燒我們的名號
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空

This shattered field
在這破滅的戰場
Of broken dreams
或許夢想會被擊碎
Looking for the light
但只要仔細尋找光亮
We glue our bones
我們就能挺起骨脊
And find our hope
然後找到我們的希望
There’s nothing left to hide
沒有什麼事物需要遮掩躲藏的

And oh, our angels soar,
噢,我們的天使正翱翔
Ready for war
準備這場戰爭
My heart is yours
我的心已屬於你
Lead this march for more
帶領我們昂揚進軍
The arrow flies,
箭在弦上蓄勢待發
Our eagle dies
我們的探路鷹已戰死
But our voices rise
但我們的聲音將昂揚

Let’s chase the sun into its grave
讓我們追尋太陽至死方休
Our phoenix hearts are rising in flames
我們宛如鳳凰般的心正如高漲的火燄
Let’s race the stars across the sky
讓我們與天上繁星比肩爭輝
And burn our names into the night
然後在漆黑夜晚盡情燃燒我們的名號
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空

You’re a fighter, you know who you are, you won’t run away
你是個戰士,你知道自己的能耐、你並不會逃避
So don’t run away,
所以千萬別臨陣脫逃
You are brave and you know you can take it
你是勇敢而且知道自己能辦到這一切
Don’t run away, so don’t run away
別輕易放棄、別輕易逃避
If you fall I will be there to catch you
如果你退縮我將會在這裡抓住你
And I will wait, yea I will wait
然後我會等待,是的,我會在此等待
Can’t you see that it’s me?
你難道無法看見真實的我嗎?
I’m the one that you will save
我將會是那唯一,而你將獲得救贖
And I will save you too
然後我會拯救你
Yeah I will save you too
是的,我會拯救你
I will save you
我將拯救你

Let’s chase the sun into its grave
讓我們追尋太陽至死方休
Our phoenix hearts are rising in flames
我們宛如鳳凰般的心正如高漲的火燄
Let’s race the stars across the sky
讓我們與天上繁星比肩爭輝
And burn our names into the night
然後在漆黑夜晚盡情燃燒我們的名號
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空
Let’s light up the night
讓我們就此照亮夜空

We_The_Kings_-_2014.jpg

  是不是超有Fu又剛好形容的很到位?

  快來支持今年的鳳凰城太陽吧,各位 lol



文:泰瑞克斯
圖片來源:NBA.com、Altpress.com
參考資料:WE THE KINGS LYRICS

更多太陽隊訊息請點:[SUNS News]

加入粉絲團,每天一起玩:糙米蟲與世界的狂想曲

arrow
arrow
    文章標籤
    NBA SUNS Terryex
    全站熱搜

    泰瑞克斯 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()